Schou på Fløyen

Kunde

Fløirestauranten

År

2024

Om Prosjektet

Bakgrunn:

Schou på Fløien ønsket å lansere sin nye restaurant på en måte som ikke bare fremhevet stedets unike kombinasjon av natur og kultur, men også kommuniserte tilgjengeligheten og folkeligheten i deres eksklusive ti-retters sansemeny. Målet var å etablere Schou som en moderne fine dining-opplevelse med lokal forankring, noe som kunne tiltrekke både bergensere og tilreisende.

Løsning:

Gjennom vårt kulturmagasin Utetrend, skapte vi en dyptgående profilartikkel som fanget essensen av Schou på Fløien. Gjennom intervjuer med nøkkelpersoner, inkludert daglig leder, kjøkkensjef og restaurantsjef, bygde vi en fortelling rundt konseptet «fjell, fjord og flora» og de bærekraftige valgene som preger menyen og interiøret. Vi fokuserte på å gi leserne en følelse av den intime, sanselige opplevelsen Schou tilbyr, samtidig som vi understreket stedets folkelige tilgang.

Resultat:

Resultatet ble en inspirerende artikkel, og vakre bilder tatt av vår fotograf Ole Kristian Olsen, publisert på Utetrend.no, som løfter frem Schou på Fløien som en destinasjon for sanselig matglede i hjertet av Bergens vakre omgivelser. Artikkelen skal hjelpe Schou med å bygge en sterk, gjenkjennelig merkevare og tiltrekke seg matinteresserte gjester. Prosjektet viser hvordan målrettet innhold, kombinert med troverdige fortellinger, kan skape engasjement og interesse for kultur- og reiselivsaktører. Vi gjorde også en annonsekampanje på sosiale medier blant annet med en videoreel.

Arrow
se  prosjekt

andre Prosjekter